31 Aralık 2012 Pazartesi

Açıköğretim Fakültesi'ne Sınavsız Geçiş

Açıköğretim önlisans programları, özellikle çalışmakta olup aynı zamanda meslekyüksekokulu öğrenimine devam etmek isteyen mesleki ve teknik ortaöğretim mezunu öğrenciler için büyük imkan ve kolaylıklar sağlamaktadır. Sınavsız Geçiş'in uygulandığı programların yer aldığı Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ve Erzurum Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nin öğrencilere açık olan lisans programları şunlardır:

Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sınavsız Geçiş Ön Lisans Programları

Bankacılık ve Sigortacılık ( 2 yıl)
Büro Yönetimi ( 2 yıl)
Dış Ticaret ( 2 yıl)
Ev İdaresi ( 2 yıl)
Halkla İlişkiler ( 2 yıl)
İlahiyat (Önlisans) ( 2 yıl)
Mahalli İdareler ( 2 yıl)
Muhasebe ( 2 yıl)
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ( 2 yıl)
Turizm ve Otelcilik ( 2 yıl)

Erzurum Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sınavsız Geçiş Ön Lisans Programları

Bankacılık ve Sigortacılık ( 2 yıl)
Dış Ticaret ( 2 yıl)
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (2 yıl)
İşletme Yönetimi (2 yıl)
Lojistik (2 yıl)
Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası (2 yıl)
Reklamcılık (2 yıl)
Sağlık Kurumları İşletmeciliği (2 yıl)

 

"Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olacak ve geçmiş yıllarda mezun olmuş tüm adaylar, arzu ettikleri takdirde yukarıda belirtilen Açıköğretim Onlisans Programlarına, kontenjan sınırlaması olan “Bilgi Yönetimi” dışında, hiçbir kontenjan sınırlamasına tabi olmaksızın sınavsız olarak başvurabilir ve kayıt yaptırabilirler. "

Çok Önemli: 2010 yılı kılavuzlarında yer alan bu ifadeden sonra başta  açık öğretim fakültesi ilahiyat (önlisans) olmak üzere, bazı alanlarda kontenjan sınırlamasına gidilmiştir. Başvuruda bulunurken bu ayrıntıyı dikkate almanızı ve başvuru merkezlerinden programın açık öğretim fakültesi kapsamında olup olmadığını sormanızı tavsiye ederiz.

 

1 yorum:

  1. Arkadaşlar bu okullardan birisini hiç değilse okuyun valla ileride kesinlikle lazım olacak.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.